RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Godzina | Czynność | Opis |
---|---|---|
6:30 – 8:15 | Schodzenie się dzieci, gry i zabawy poranne | Zabawy swobodne według zainteresowań Dzieci, zabawy integracyjne, zabawy ruchowe, praca indywidualna z dzieckiem |
8:15 – 8:30 | czynności higieniczne przed posiłkiem | czynności higieniczne przed posiłkiem czynności higieniczne przed posiłkiem. |
8:30 – 8:45 | Śniadanie | Zachęcanie Dzieci do grupowego i estetycznego spożywania posiłków i używania zwrotów grzecznościowych. |
8:45 – 9:00 | Czynności higieniczne po posiłku | Czynności samoobsługowe po posiłku |
9:00 – 9:30 | Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne | Zajęcia dydaktyczne wg planu obejmujące wszystkie płaszczyzny rozwoju dziecka z uwzględnieniem zróżnicowania form i metod pedagogicznego oddziaływania |
9:30 – 10:45 | Czynności samoobsługowe i pobyt na świeżym powietrzu | Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków) Pobyt dzieci na powietrzu: spacery, wycieczki po najbliższej okolicy; pobyt w ogrodzie przedszkolnym: podejmowanie przez dzieci różnorodnej, swobodnej lub zainspirowanej przez nauczyciela działalności: bezpieczne zabawy na sprzęcie, gry terenowe, badawcze, tropiące, obserwacje przyrodnicze lub przy niekorzystnej pogodzie: zabawy ruchowe w sali lub placu. Powrót do placówki – samodzielne odkładanie garderoby i obuwia. |
10:45 – 11:00 | Drugie śniadanie | Częstowanie Dzieci owocami, warzywami, wdrażanie do estetycznego spożywania posiłku |
11:00 – 12:45 | Czas na odpoczynek | Leżakowanie przy muzyce relaksacyjnej, etnicznej, klasycznej, bajkach czytanych przez nauczyciela, wyciszanie Dzieci |
12:45 – 13:00 | Czynności higieniczne i samoobsługowe przed posiłkiem | Trening czystości, wdrażanie Dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych. |
13:00 – 13:30 | Obiad + czynności sanitarno-higieniczne | Zachęcanie Dzieci do grupowego i estetycznego spożywania posiłków, kształtowanie nawyków posługiwania się sztućcami, zachowywanie odpowiedniej pozycji przy stole / w krzesełku, przestrzeganie etapów mycia rąk |
13:30 – 14:20 | Zabawy w grupie i zajęcia dodatkowe | zabawy manipulacyjne i paluszkowe, zabawy muzyczno-ruchowe, zabawy wspierające rozwój mowy, zabawy rozwijające spostrzegawczość, zajęcia dodatkowe zawarte w planie pracy |
14:20 – 14:45 | Czynności higieniczne + podwieczorek | Trening czystości, wdrażanie Dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych, częstowanie dzieci owocami, zdrowymi przekąskami, nauka kulturalnego i estetycznego spożywania posiłków |
14:45 – 16:00 | Zajęcia indywidualne lub grupowe w sali lub pobyt na świeżym powietrzu | Zabawy ogólnorozwojowe, zabawy tematyczne, zabawy grupowe na przedszkolnym placu zabaw – integrowanie się z rówieśnikami |
16:00 – 17:00 | Aktywność dzieci wg zainteresowań, oczekiwanie na Rodziców | Zabawy w kącikach zainteresowań, kontakty indywidualne z Rodzicami, rozchodzenie się Dzieci do domów. |
Tabelka przedstawia ramowy rozkład dnia obowiązujący w naszych placówkach.
Przypominamy, że najmłodsze dzieci jedzą i śpią wg własnego rytmu